iF
iF

Tam Hizmet Reklam Ajansı Nedir?

Tam Hizmet Reklam Ajansı Nedir?

Tam Hizmet Reklam Ajansı

 


Reklam çalışmaları için hizmet sunan çeşitli firmalar bulunmaktadır. Sektörel anlamda farklılık gösteren firmalar için, çeşitli reklam kanalları üzerinden reklam kurguları oluşturulmaktadır. Müşterilere iyi hizmeti hızlı ve kaliteli olarak sunmak reklam ajanslarının temel hedefleri arasında yer almaktadır. Tam hizmet reklam ajansı olarak yapılan işlemler, bütün reklam kanallarında uygulanmaktadır. Tam hizmet reklam ajansları uluslar arası komplike hizmet vermektedir.


Tam hizmet reklam ajansını kapsayan hizmetleri ve uygulanan işlemlerden bazılarını başlıklar halinde aktarabiliriz.



Medya Satın Alma


Medya satın alma müşteriler için, ilk etapta en uygun en efektif mecranın hangisi olduğunu belirlemektedir. Akabinde yapmış olduğu analizler sonucunda en uygun satın alma işleminin hangisi olduğu konusunda en etkili işlem yapılır. Sektörel kimlik içerisinde özellikle sahada yeni işe başlamış olan girişimciler tarafından sıklıkla sorulan soruların başında, Medya Satın Alma Nedir ? sorusu gelmektedir. Firmaların reklam ajansları ile iletişimlerini sağlayan bir halkla ilişkiler hizmetidir. İlgili sektör içinde henüz bir yeni bir uygulama modeli olan medya satın almanın firmalara göre çeşitlilik arz eden çeşitli hizmetleri bulunmaktadır. Bunların başında söz konusu markaların reklamlarını tam olarak nerelere, ne ölçüde vereceğinin kararı verilmesidir. Örneğin piyasaya yeni çıkarılmış bir ürün var. Bu ürünün reklamlarının hangi prodüksiyon şirketine yaptırılacağının muhakemesi de bu hizmet alanı içerisindedir. Buna göre medya satın almanın ilk hedefi bütçe ayarlaması yapmak ve adına çalıştığı şirketlerin yüksek oranda kar elde etmesini sağlamaktır.

Adında geçen satın alma opsiyonlarını kullanarak firmaların her sene daha fazla verim elde etmesinin alt yapısını da oluştururlar. Bir ürünün hangi pazarda daha yoğun işleyişe, hangi TV kanalında daha fazla reklama ihtiyaç duyduğunun belirlenmesi ve raporlar halinde sunulması da profesyonel olarak medya satın alma şirketlerinin hizmetleri arasında yer alır. Medya satın alma şirketleri bütçe ayarlarından sorumlu olduğu için bir ürünün ne kadar üretime tabi tutulacağına da doğrudan karar verebilir. Ancak bu tamamen talep doğrultusunda ek bir iş olarak lanse edilmektedir. Günümüzde her geçen gün sayıları artacak şekilde alanında uzman ekipler tarafından oluşturulmuş satın alma uzmanları bulunmaktadır. Bu ekiplerle çalışmak üretim, reklam ve bütçe gibi hayati konularda daha profesyonel adımlar atılmasının önünü açmaktadır. Doğrudan doğruya bütçeyi ve ekonomik tabanı ilgilendirdiği için medya satın almaların en kurumsal avantajı iktisadi olarak göze çarpmaktadır. Bu noktada bu alanda hizmetler sunan firmalarla çalışması yıllık ekonomik bilançolarının düzeltilmesi ve daha verimli bir şekilde günden güne büyüme oranlarını elde etmesi anlamına gelmektedir. Reklam alanında profesyonel yardım alındığı için daha az bütçe ile daha çok tanıtım elde edilmektedir.


Kreatif- Kurumsal Kimlik Tasarımı


Marketing pazarını oluşturan sistemler gereği artık serbest rekabet ortamında güçlü ve dinamik kalmak isteyen her firmanın bir kurumsal kimliğe ihtiyacı bulunmaktadır. Sistemli bir şekilde oluşturulan kurumsal kimlik birçok parçadan oluşmaktadır.

Piyasa içerisine bakıldığında her büyük markanın bir rengi olduğu görülmektedir. Bu, o markanın ana rengini oluşturmaktadır. Bundan sonra açılan her şubede, sisteme sunulan her yeni üründe o rengin ana akım renk olarak kullanıldığı görülmektedir. Kurumsal kimlik tasarımını oluşturan ana unsurlardan bir diğeri de slogandır. Sloganlar farklı periyotlarda değiştiriliyor olsa da her markanın ömür boyu süren ve adı ile özdeşleşen bir ana sloganı bulunmaktadır. Slogan ve renk içerik ve üslup olarak kurumsal kimliği oluşturan iki yegane unsurudur. Bunlar ile birlikte kurumsal kimlik tasarımı hizmeti veren firmalar bu renk ve sloganları çeşitli araç ve gereçlere de başarılı bir şekilde uygulamaktadır. Bunların başında kartvizittir. Kartvizit markanın ana rengi ile basıldığı gibi alt kısımlarında da markanın adı ile uyum içerisinde olan sloganı da yazılmaktadır. Yapılan çalışmalar, daha büyük oranda müşteri kitlesi olarak geri dönüşler sağlanmaktadır.



Dijital Reklam


Herkesin en az bir sosyal medya hesabına sahip olduğu günümüzde dijital reklam vermenin en önemli avantajı çok fazla kişiye ulaşmak olarak kodlanmıştır. Aynı zamanda tamamen sanal bir camia içerisinde yer aldığı için reklama ayrılmış olan köşelerde video, fotoğraf gibi reklam unsurlarını yayınlatmak çok daha az maliyetli olarak lanse edilmektedir. Dijital reklamın bir diğer artı yönü ise tekrara dayalı olmasıdır. Bir dergide tam sayfada yer alsa bir reklama bir kere bakılmaktadır. Ancak yenilenen bir dijital ortam sayfasında bir kişi günde birçok defa aynı reklamın farklı yüzlerini görebilmektedir. Bu da daha akılda kalıcı ve potansiyel müşteriyi daha aktif halde tutucu bir yöntem olarak benimsenmiştir. Dijital reklam dijital çağın tanıtım alanı olarak kayda değer başarılara imza atmak isteyen firmaların ilk sırasında yer almaktadır.