iF
iF

Reklam Kuralları Ve Bütçesi Nedir?

Reklam Kuralları Ve Bütçesi Nedir?

Reklam Kuralları Ve Bütçesi Nedir?

 

Reklam Bütçesi Nedir?

 

            Serbest piyasa ekonomisi içerisinde adını duyurmak isteyen her firma, çeşitli reklam seçeneklerinden faydalanarak ürünlerini tanıtmaktadır. Özellikle ilk özel televizyonların kurulduğu tarih olan 1990 yılından sonra televizyonlarda aktif olarak reklamlar, kampanyalar ve kısa filmler çekilmeye başlanmış ve ekonomik talimatlara uyarak şirketler bütçelerinin bir kısmını reklama ayırmıştır. Özellikle yeni kurulan marka, kurumsal kimlik tasarımlarını da reklam sistemlerine dahil ederek reklamlarını gerçekleştirmektedir. Yılda en az bir ya da iki kez televizyon kanallarına reklam vermektedir.

 

            Günümüzde şirketler daha kurulma aşamasında iken bütçelerinin önemli bir kısımlarını TV reklam projelerine ayırmaktadır. Çünkü reklamlar, söz konusu sektörlerde en fazla etkileşime ulaşılan alanlar olarak göze çarpmaktadır. Reklam ajansları tarafından yapılan işlemler çok sayıda farklılık göstermektedir.

 

Reklamcılık Kuralları Nelerdir?

            2000'li yılları başından itibaren dijital alanda tanıtım ve reklam bölümleri de başlamıştır. İnternet ortamında yayılan reklamların, televizyon reklamlarına oranla daha büyük özgürlük alanları mevcuttur. Televizyonda gösterilen reklamların ise hem hukuki hem de ahlaki olarak uyması gereken kurallar vardır. Buna göre reklam ajanslarında yazılan senaryoların, metinlerin ve çekilen reklam filmlerinin bu kurallara azami derecede uymaları gerekmektedir. Aksi takdirde reklamların yayından kaldırılma ve cezai yaptırım uygulanma ihtimalleri söz konusudur. Cezai işlemler ise genelde para cezası olarak görülmektedir. Ama aynı zamanda bir ürün reklamının yayından kaldırılması marka değerini aşağı çekmekte, müşterilerin ürünlere olan güvenini azaltmaktadır. Uyulması gereken kuralların başında diğer markadaki ürünleri aşağılayıcı ya da hakaret içerici unsurlar bulundurmamasıdır. Bu noktada TV reklamlarında ürün karşılaştırmaları marka ismi verilerek yapılmamaktadır. Aynı şekilde küfür, hakaret içeren herhangi bir cümle ya da kelime de kullanılmamalıdır. Bununla birlikte reklam süreleri genelde kısa tutulmaktadır. Bunun nedeni kuralların yaptırım gücünden değil her saniyede daha fazla ekonomik desteğe ihtiyaç duyulmasıdır.

 

 TV Reklamlarının Çeşitleri?

 

            TV reklamları özellikleri bakımından ikiye ayrılır. Bir türü olay örgüsüne dayalı ve bir anlatıcısının bulunduğu reklamlardır. Burada bir anlatıcı, bir karakter üzerinden ürünü tanıtır. İkinci tür ise insan kullanılmayan, sadece dış ses ile ürünlerin çeşitli görüntülerinin yer aldığı reklam çeşididir. Günümüzde her iki çeşitte de reklamlar talebe göre çekilmektedir. Reklamlar için gereken kurguların oluşturulması ve projelendirilmesi Reklam Ajansları tarafından yapılmaktadır. Alanında uzman personeller tarafından gerçekleştirilen reklam çalışmaları doğru yöntemler kullanılarak yapıldığında, olumlu sonuçları beraberinde getirecektir.


Daha detaylı TV reklamları hakkında bilgi almak için linke TIKLAYINIZ!