iF
iF

REKLAM DÜNYASINDA MARKA BİLİNCİ

REKLAM DÜNYASINDA MARKA BİLİNCİ

 

Reklam ajansları, müşteri ile ilk ilişkiyi kurar ve verdiği hizmet son bulana kadar birebir ilişki içinde olur. İletişim hizmeti ile başlamış olan reklam ajansları, dijital ve kreatif departmanlarıyla reklam ayağının ilk maddesine adım atmış olur. Sonrasında istenilen hizmete ve çizilen rotaya göre stratejiler belirlenir.

Reklam ajansları, bütünleşmiş bir tanıtım hizmeti sunan kurum olduğundan, marka profili ve mali alt yapının oluşturulmasının ardından başlayan kampanya çalışmaları ile geliştirilmektedir. Markaların çıkış noktasını bazen alan ajanslar, zirveye giden tüm yolda müşterilerinin yanında olmaya devam etmektedir. Bu süreçler bazı zamanlar zorlu bir süreç olsa da, önemli olan dijital pazarlamanın ve kreatif ekibin başarılı olmasıdır. Ayrıca, müşterilerin de reklam bütçesini iyi bir şekilde kendi içinde değerlendirmesi gerekmektedir. Reklam bütçelerine bağlı olarak pazar araştırması yapan reklam ajansı birimlerinden olan dijital departmanlar da kreatif ekiple birlikte en iyi reklamı üretip, müşteriye sunmakla yükümlü olmalıdır.

Reklam çalışmalarına başlanmadan önce, belirlenen markanın pazar araştırmasının yapılması en önemli noktalardan biridir. Pazar araştırmasına başlamadan önce de müşterilerin rakip inceleme analizlerinin kesinlikle en doğru şekilde yapılması gerekliliği vardır. Bir ajansın birçok müşterisi olabilir; fakat müşteri sadece kendini bilir ve ona göre bu reklam çalışmalarının sürmesini ister.

Müşterilerin, sektörde yer alan pasta diliminin tam olarak neresinde olduğunu tespit etme görevi, reklam ajanslarına aittir. Tespit yapılmasının ardından, markaya sorular yöneltilmekte, sonrasında dijital ekibin reklamları nasıl yönetmesi gerektiği saptanmalıdır.

Reklam ajanslarında yer alan ekip, marka geliştirme ile ilgili aşağıdaki soruları sormalı ve kendi içinde bu soruları analiz edip, beyin fırtınası yapmalıdır.

Markaya nasıl bir ivme kazandırabiliriz?

Hangi mecralarda yayın yapılabilir?

Markanın sahip olduğu pazarda, pazar payı nasıl yükselebilir?

Markayı nasıl bütün olarak müşterilere sunabiliriz?”

Reklam ajansları, her türlü yeniliğin habercisi olup, markanızı zirveye taşıyan değeri doğru zamanda doğru reklam ürünüyle zirveye taşıyandır. Ankara da bulunan reklam ajansları da çalışmalarını bu doğrultuda planlamaktadır. Zirveye taşıma durumunda tasarımların başarılı olması, dijital departmanın reklam planlaması ile sağlıklı bir reklam hizmeti vermesi yanında tam hizmet reklam ajansıyla çalışılmasının verdiği avantajlar göz öne alınarak basılı reklam mecrasından TV reklamlarına kadar birçok departmanın da etkisi vardır.

Marka sahibi ile arasında ince bir çizgi yakalayan reklam ajansları, Ankara’da faaliyetlerini sürdürmekte, Türkiye’de ve dünyada müşterilerinin endişelerini alıp, yerini güven dolu bir ortama bırakmaktadır. Müşteri odaklı hizmet veren, ulusal medyaya hakim olan, Türkiye’de tam hizmet reklam ajansları sıralamasında 28. sıraya sahip Pandora Ajans, müşterilerini iyi analiz etmekte ve sonrasında verdiği hizmet ile alkışları üzerinde toplamaktadır.