iF
iF

Reklam Ajanslarının Faydaları Nelerdir?

Reklam Ajanslarının Faydaları Nelerdir?

 

Reklam Ajanslarının Faydaları Nelerdir?

Küresel olarak ihtiyaç duyulan reklam sektörü, Türkiye’de de gün geçtikçe daha fazla ihtiyaç haline gelmiştir. Piyasa içerisinde birden fazla markanın yarış içerisinde olduğu serbest rekabet ortamında reklamların yapılması, öne çıkmak ve sektör içinde sabit bir statüye sabit olmak isteyen kurumların vazgeçilmez durağı olmaktadır. Yapılacak reklam çalışmalarının reklam ajansları tarafından yapılması önem arz etmektedir. Hangi mecrada, hangi tür reklamın hangi yöntemle yapılacağı konusunda kararın reklam ajanslarına bırakılması, yarar sağlayıcı ve akılda kalıcı bir etki bırakabilmesi açısından doğru hedefe ulaşmayı sağlayacaktır.

 

Reklam Türleri Nelerdir?

Her sektörde olduğu gibi, reklam sektöründe de farklı alanlar mevcuttur. Özellikle 1990 sonrası özel televizyonlarının artması ile birlikte reklam odağının yazılı basından görsel basına kaymasına sebep olmuştur. Önceleri salt metin ve fotoğraf ile ilerleyen reklam ajansları bu sayede daha büyük oranda yayılım hacmine sahip olmuşlardır. Seyircilerin izlediği filmlerin ve programların arasında gösterilen TV reklamları ajanslar tarafından uygulamaya alınmaktadır. Bunun yanı sıra dijital reklamcılık da günümüzde oldukça ihtiyaç duyulan ve kullanılan reklam türleri arasında yer almaktadır. Artık televizyon kadar sık kullanılan bir alan olan internet, reklam kanallarının kullanımı ile elverişli olabilmektedir. Fotoğraf, kısa film ve video şeklinde üretilen reklam filmleri, geleceğin iş dünyasında da vazgeçilmez parçalar arasında yerini almaktadır. Reklam türleri; televizyon reklamları, baskılı reklam mecraları, radyo reklamları, internet reklamları, video reklamlar ve açık hava reklamlar şeklinde başlıklara ayrılmaktadır. Her bir reklam türünün kendi içinde kullanıcı farklılığı ve yöntemleri bulunmaktadır.

 

Baskılı Reklam Mecraları İçin Örnekler;

Katalog, dergi, el ilanı, insert tasarımı, kartvizit, Matbuu evraklar, afiş fuar stant tasarım hizmetleri, roll-up tasarımı, stant tasarımı, örümcek stant tasarımı.

 

İnternet Reklamları, Dijital Medya İçin Örnekler;

Dijital mecra görselleri, web sitesi arayüz tasarımı, banner tasarımları, İnfografik tasarımlar, e-katalog tasarımı, Adwords reklamları, sosyal medya reklamları.

Yüzlerce reklam arasında başarıyı yakalamak, dikkat çekici ve akılda kalıcı unsurları kullanılmasıyla mümkün olabilmektedir. Aynı zamanda tercihe göre, bir hikâyesi olan ve bu hikâyeyi mizahi unsurlarla harmanlayan reklam filmlerinin çok daha başarılı ve kaliteli olduğu gözlemlenmiştir. Buna göre, kaliteli bir reklam filmi ve metni hem anlaşılır hem hatırda kalıcı hem de izleyicinin kendisinden bir şey bulabileceği  şekilde olmalıdır. Böylece ürünler daha fazla satıcı ve alıcı ile buluşmaktadır.

 

Reklam Ajanslarının Yararları

Reklam ajanslarının faydaları; ürün ve hizmetlerin tanıtımının yapılması ve aynı zamanda reklam modelleriyle markaların bilinilirliğini artırması olarak çift yönlü düşünülebilir. Reklam ajanslarının bu ikili çalışma prensibi ile, kullanıcılar özgürce markalar arasında tercih yapabilmekte ve kendilerine en uygun buldukları ürünleri satın alabilmektedir.