iF
iF

Reklam Ajansı

Reklam Ajansı

Reklam Ajansı

 

Reklam ajansı kültürü, aslında “benim reklamımı yap!” diyen kişiler için kurulduğunu zanneden bir tomurcuktan yetişmiştir. Hani dilimize ve hayatımıza pelesenk olan bazı şeyler vardır ya, reklam kültür de aslında tam olarak budur. Algılar, müşteri yorumları, reklam dünyası ile harmanlandığında ortaya bambaşka şeyler çıkabilir.

 

Reklam ajansları ne iş yapar, ne üretir, ne düşünür; madde madde bir göz atalım:

 

Öncelikle ağzında piposu ve uzun saçlı kişilerden oluşmaz reklam ajansları. Öncelikle bu mantığı bir yok edelim. Sadece üretim makinası alanlar olduğundan dolayı daha rahat ve daha donanımlı kişilerin var olduğu bir yer olarak algılanabilir. Bu konuda hemfikir olabiliriz.

 

Bir reklam ajansı kesinlikle müşterinin parasını kendi gibi görendir. Boşa harcayıp, boşa kürek çekmeyendir.

 

Önce hedef kitleyi baz alır, sonra hedef kitleyi anlar ve sonrasında o yolda reklam mantığında ilerler.

 

Gözleri hep müşterilerin rakiplerinin üzerinde olur. Her zaman ileriye ve daha ileriye anlayışını benimser.

 

Samimi insanlardır ajans çalışanları, ve bir o kadar ciddi. Yani bir ortaları vardır mutlaka her müşteriye göre.

Özgündür, hatta özgün olmalıdır diyelim. Özgün olmak gözlük takmakla olmaz duygusunu bilir ve çok okuyan tiplerdir.

 

Çoook merak ederler reklam ajansı çalışanları. Metin yazarından tutun grafikerlere kadar her bir adımda herkes çok okur ve çok merak eder.

 

İşini seven insanlardır.

 

Müşteri sayısını en iyi hizmet verilen seviyede tutmak gerektiğini bilir. Yani az olsun ama kalite iş olsun mantığındadır. Örneğin Pandora Ajans (:

 

Yani ajansların yaratıcı olması gözlük, fötr şapka ve fulardan geçmiyor. Müşterisini benimseyen, sosyal medyaya hakim, SEO alanında etkin, grafik anlamında yaratıcı, dijital mecrada başarılı olmaktan geçiyor.

 

Sektörü takip eden reklam ajanslarının var olması dileğiyle…

Not: Her zaman daha farklısını yapmak adına, kopya içeriğe hayır!