iF
iF

REKLAM AJANS BÖLÜMLERİ

REKLAM AJANS BÖLÜMLERİ

Markanızla ilgili her türlü planlamayı yapan, çeşitli stratejiler geliştiren markanızın yanında olan kişilere reklamcı denir desek yeridir. Reklam ajanslarıdır reklamcıların çoğunlukta bulunduğu iş ortamı. Reklama değer ve önem veriyorsanız, bir reklamcı sizin adeta sağ kolunuz olur. Onsuz yapamaz olursunuz. Siz ona ne kadar iyi bakarsanız, o da size o kadar iyi bakar.

 

 

Gelelim reklamcı kaç parçaya bölünür?

 

 

Web Tasarım ve Yazılım: Dijital dünyada kodlarla konuşan bir insan görürseniz işte o, web’cidir. Her şeyi kodlar. Olaylara hep yazılım dilinden bakar. Nasılsın dediğinizde kötüyse eğer “çökmüş bir site gibiyim!”, iyiyse de “yazılımı harika yazılmış bir sitenin içinde kahvemi yudumluyorum!” diyendir.

 

 

Reklam - Tanıtım Filmi: Sizi ve markanızı her alanda temsil eden reklamcının gözü, prodüksiyon hizmetini size en iyi şekilde sunmaya çalışan bir çabayla en tepededir. O’na da “Nasılsın?” diye sorduğunuzda, “reklam filmindeki greenbox’ın yeşilinde kaybolan bir ışık gibiyim.” diyebilir, hazırlıklı olun.

 

Medya Planlama: Doğru stratejinin ve fikrin çıktığı yer, iyi bir medya planlaması ile mümkündür. Bir medya planlamacıya da hatır sorduğunuzda “Bugün açık hava reklamı gibiyim, herkesin gözü üzerimde!” diyebilir.

 

 

Metin Yazarı: Kelimelerle dans eden bir yazara “nasılsın?” diye sormaya cesareti olanlar… Ya tek kelime ile altın vuruş cevabı verir ya da getir kalem kağıt yazayım der ve romanın ilk bölümüne yazar, verir elimize. Bir dokun bin ah işit (:

 

 

Grafik Tasarım: Çizer, dekupe eder, maskeler, olmadı bir daha çizer, kenarlarını siler, çizgi çeker. Var mı ucu bucağı? Elbette yok.

“Nasılsın sevgili grafiker arkadaşım?”

“Dekupe edilememiş bir grafik gibiyim, kenarlarımda kendimde olmayan parçaların olduğu…” der ve anlayamazsın.

 

 

3D Görselleştirme : O’na göre her şey 3 boyutludur. Kağıt diye bir şey de yoktur. O kağıdın eni, boyu, yüksekliği, derinliği, hacmi vs. her şeyi vardır. “Nasılsın?” diye sorma, O; 3.boyutta bir yerlerdedir. İyidir iyidir, merak etmeyin.

 

 

Marka Yöneticisi: “Nasılsın Saygıdeğer marka yöneticimiz?”

“Planlama yapıyorum, şu an iyiyim, birazdan ne olurum bilmiyorum, iyi miyim, yok iyi değilim, ne çok kötüyüm, yok yok iyi olmam lâzım, kahvemi getirin!”

 

 

SEO: Nasılsın dersen bir SEO’cuya, cevaplar o kadar farklı gelebilir ki… Öncelikle Google’a sorası gelir, Google’da hangi hit cevaplar varsa, o günkü modu odur. Bir SEO’cu gün içinde inişli çıkışlı zamanlar yaşar. Tabiri caizse bir metin yazarı ne kadar iyiyse bir SEO’cu da o kadar iyi olur.

 

 

Ajans Başkanı: Tek kelime ile herkes iyiyse o da iyidir. Bilmez ki ajans başkanı iyiyse herkes iyidir. :)

 

Ayrıca Reklam ajansı hakkında geniş bilgiler için, Reklam Ajansı başlıklı yazımızı inceleyebilirsiniz.