iF
iF

Nöromarketing Nedir?

Nöromarketing Nedir?

Her ne kadar çok tartışılan bir konuda olsa reklamların bilinçaltına etkileri yadsınamaz. Nöromarketing yani nöro pazarlama kavramı ise hedef kitle üzerindeki etkileri, satın alma kararlarını ve davranışlarını etkileyen bir pazarlama türü. Beynin nasıl çalıştığını araştıran nöro bilim ile ortaya çıkan nöro pazarlama, bilimsel yollar ile insanların karar verme süreçlerini analiz etmeye ve insan davranışlarını anlamaya odaklı bir yol izlemektedir.

Dijital pazarlama dünyasında sıklıkla başvurulan bir yöntem haline gelen nöro pazarlama, insanların ürünle bağlantı kurması, akılda kalıcılığı ve dikkat çekmesi gibi durumların üzerinde durmak için çeşitli testler yapmaktadır. Dijital dünyada yapılan bu testler markalar için oldukça önemli sonuçlar verebilmektedir. 

Pazarlama ve bilinçaltının 12 madde ile şöyle açıklayabiliriz.

1- İçgüdüsel olarak verdiğimiz tepkiler 3 saniye ya da daha az bir zamanda gerçekleşmektedir.

2- Beynin duygusal düşünce tepkisi, bilinçli düşünce tepkisinden 5 kat daha hızlı gerçekleşmektedir.

3- Duygular, bilinçli düşüncelere göre daha uzun süre hafızada kalmaktadır.

Konu başlığınız, hedef kitlenizin gönderdiğiniz e-postayı açmasında son derece önemli bir yere sahiptir. Bu üç seçeneği e-mail pazarlamada kullanırken, konu başlığınızın heyecan verici, stres yaratmayan ve acil tıklanması gereken bir mail olduğu izlenimi vermesi gerekmektedir.

4- Beyin, görsel içerikleri yazı içeriklerine göre 60 bin kat daha hızlı işler.

5- Beynin işlediği verilerin %90’ı görsel içeriklerdir.

6- Görsel olan metinler, sadece yazılı olan metinlere göre daha iyi kavranıp, hatırlanıyor.

7- İnsanlar doğumdan itibaren insan yüzünü çok iyi şekilde tanıyıp tanımlayabilecek beyinsel güce sahiptir.

8- Beyinde görselleri işleyen bölüm ve duyguları işleyen bölüm yan yanadır.

9- Bebek yüzleri, yetişkin yüzlerine göre insan beyninin duygusal bölümünü uyandırır.

Gelen kutunuzdaki her maili okuyor musunuz? Sanırız cevabı biliyoruz. Hayır. E-mail de vermek istediğiniz mesajı görsel içerikler ile verebilirseniz bu mailinizin okunma ve etkileşim alma oranını arttıracaktır.

10- Beyin, bir ürün hakkındaki hisleri oluştururken %62-90 ‘ını sadece renk seçeneklerine göre oluşturmaktadır.

11- Örneğin; sarı renk beyne endişe sinyali yollarken, mavi renk beyinde güven hissi oluşturmaktadır.

Tabi ki bu her zaman böyle değildir. Her hedef kitlenin tepkileri farklı olabilir. Tüm bunlar hakkında, ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin tepkilerini ölçmek için bazı testler yapabilirsiniz.