iF
iF

Inbound Pazarlama Nedir?

Inbound Pazarlama Nedir?

Inbound pazarlama temelini paylaşmaktan alan bir pazarlama yöntemidir. Bu pazarlama yönteminde içerik paylaşımı yaparak sizi ziyaret edenleri müşterileriniz haline dönüştürmeyi hedeflersiniz.

İçerik hazırlama aşamasında, gerçek ve potansiyel müşterilerinizin davranışlarını inceler, onların bu davranışlarına göre kişiselleştirme çalışmaları yapar, farklı sosyal medya kanallarını belirlediğiniz stratejiler ile birleştirir ve tüm bu temel adımların sonunda da satışlarınızı arttırabilirsiniz. Tüm bu stratejiler sonunda satışlarınızı arttırmak ile kalmayıp yeni müşterilerinizin de sizi bulmasını sağlarsınız.

Inbound pazarlama stratejisi şu 6 adımdan oluşmaktadır:

1- Hikayenizi Oluşturun. Öncelikle doğru kurgulanmış bir hikayeniz veya markanızın olması gerekmektedir. Bunun içinde ürün veya hizmet sunmak istediğiniz hedef kitlenin dikkatini çekecek bir hikayeye sahip olmanız gerekmektedir. Vizyonunuza uygun bir hikaye ile hedef kitlenize ve yeteneklerinize odaklanarak oluşturduğunuz hikayeniz sayesinde hedef kitlenizi sadık müşterileriniz haline getirmeye başlayabilirsiniz.


2- Güçlü Altyapı. Web siteniz ne kadar profesyonel ve kolay kullanıma sahip ise güçlü altyapısı ve doğru yönlendirmeleri sayesinde müşterilerinize iyi bir deneyim sunabilirsiniz.


3- Doğru İçerik. Ne derler bilirsiniz “İçerik kraldır.” Müşterilerinizi markanıza bağlamanız ve satış yapabilmeniz için en önemli aracınız, içeriktir. İçeriğinizi sizi istediğiniz noktaya getirecek doğru sosyal medya platformlarında doğru zaman aralıklarında paylaşmanız çok önemlidir. İçerik ve sosyal medya platformunun seçimi kadar oluşturduğunuz içeriğin arama motoru optimizasyonu (SEO)’ya uygun olması, hem ziyaretçi sayınızı hem de bilinirliğinizi arttırmanıza yardım edecektir.


4- Web sitenize gelen trafiği satışa çevirin. Çok iyi bir içeriğe sahip ve size en uygun platformları seçmiş olabilirsiniz ama burada bitmiyor. Tüm bu çalışmanın performansını görebilmenin en önemli noktası, satıştır. Müşterilerinize özel sayfalar, webinarlar veya benzer eğitici programlar ile hizmet vermeniz gerekmektedir. Bu tarz teklifler ve eğitimler ile müşterilerinizi rahatsız etmenize gerek kalmadan müşterilerinizin sizi bulmasını sağlarsınız. Bu da doğru kitle ile iletişime geçmenize ve satış yapmanıza olanak sağlar.


5- Bağımlılık yaratın. Şunun unutmamalısınız ki mevcut müşterilere satış yapmanızın maliyeti yeni müşteri edinmeye ayırdığınız maliyetten çok daha düşüktür. Mevcut müşterilerinizin markanıza bağımlı hale gelebilmesi için doğru içerik ve doğru kanallar ile etkileşiminizi arttırmanız gerekmektedir. Bu sayede mevcut müşterilerinizin satın alımı artarken aynı zamanda sizin adınıza sizi anlatmalarını da sağlamış olursunuz.


6- Analiz edin. Dönüşüm oranları, kampanya etkileşimleri ve yatırımlarının geri dönüşü sizin için öncelikli analiz edilecekler olmalıdır. Tüm bunların analizini sağlamazsanız eğer mevcut müşterileriniz ile sağlıklı bir ilişki kurmanız pek mümkün değildir. Sadece SEO uyumluluğu veya trafiğinizin artması sizin doğru yolda olduğunuz anlamına gelmemektedir. Bunun için bunların iyi bir şekilde çalıştırılması ve analiz edilmesi gerekmektedir. Dijital pazarlamanın kalbi, inbound pazarlamadır. Ana hedefi satış arttırmak olan inbound pazarlamanın adımlarını doğru bir şekilde uygulanması ile inbound pazarlama stratejiniz başarıya ulaşacaktır. 

Inbound pazarlama doğru yapıldığı takdirde markanıza birçok artı katacak bir pazarlama yöntemidir. Markanızı en az sizin kadar iyi anlayacak ve benimseyecek bir dijital ajans ile çalışmanız markanız açısından daha profesyonel bir imaj çizilmesine yardımcı olacaktır.