iF
iF

İçerik Pazarlamasının Püf Noktaları

İçerik Pazarlamasının Püf Noktaları

İnternet kullanımın artması ile birlikte markalar sosyal mecralarda varlıklarını daha da hissedilir kılmanın yollarına bakmaya başladılar. Bununla birlikte de içerik pazarlaması oldukça popüler bir yer edinmeye başladı. İçerik pazarlamasının daha etkin ve diğer pazarlama yöntemlerine göre daha az maliyetli olması markaların içerik pazarlamasına yönelmesinde oldukça etkili olmuştur. 

Peki, içerik pazarlaması yaparken dikkat edilmesi gereken püf noktalar nelerdir?

1- İçeriklerin tıklanabilir olması

Bir marka için online ortamda en önemli özellik ürettiği içeriğin tıklanabilir özellik taşımasıdır. Markalar için önemli olan üretilen içeriğin oldukça fazla etkileşim alması ve paylaşılabilir olmasıdır. Üretilen içerik çok kaliteli olmasa da eğer tıklanması ve etkileşimi düşükse pek de önemli bir içerik olmamaktadır. Bunun için markaların basit, uygulanabilir, püf noktalar barındıran içerikler hazırlaması alınacak etkileşim ve tıklanma için oldukça önemlidir. 

2- Başlık dikkat çekici olmalı

İçeriğinizin konusu ile başlığınızın birbiriyle uyumlu olması son derece önemlidir. Eğer başlığınız ve konunuz uyumlu değilse bu size takipçi kaybettirebilir ve itibarınızı zedeleyebilir. Başlık ve içeriğin konu uyumuna dikkat ederken, başlığınızın dikkat çekici olması etkileşim almanız açısından önemlidir.

3- İçerikleriniz de fayda unsurunu göz önünde bulundurun.

İnternet sayesinde bir ürün veya hizmet için sayısız bilgi kaynağı bir tık uzağınızda. Bununla birlikte her ne kadar faydalı içerikler bulunsa da faydası bulunmayan birçok içerikte mevcut. Bunun için ürettiğiniz içeriklerin ürün veya hizmetiniz hakkında tam fayda sağlaması gerekmektedir. Böylelikle hem etkileşim sayınız artmakta hem de faydalı içeriğinizin paylaşılması kolaylaşmaktadır.

4- Sosyal medya platformları ile uyumlu içerikler 

En önemli üç konuyu tam da istediğiniz gibi hallettikten sonra dikkat etmeniz gereken diğer unsur, hazırladığınız içeriklerin diğer sosyal medya platformlarında paylaşılmaya uyumlu olmasıdır. Ayrıca sayfa sonlarında bulunan paylaşım butonları da içeriğinizi beğenen kişiler tarafından paylaşılmanızı daha kolay hale getirecektir.

5- İçerikleriniz SEO uyumlu olmalı

İçeriklerinizi hazırlarken arama motoru optimizasyonuna dikkat etmeniz oldukça önemlidir. Bu hazırladığınız içeriklerin Google’da üst sıralarda görünmesine ve tıklanmasına olanak sağlamaktadır. Günümüzde birçok marka, arama motoru optimizasyonu için büyük bütçeler ayırmaktadır. Hazırladığınız içeriğin başlık ve konusunun bağlantılı olmasının yanında belirlediğiniz anahtar kelimenin da başlık ve içerikte kullanılması gerekmektedir. Tabi ki bunu yaparken aşırıya kaçmamalı ve içeriği boğmamalısınız.

İçerik pazarlamasında etkili ve başarılı işler yapmak istiyorsanız eğer bu konuda alanında profesyonelleşmiş kişi ve ajanslar ile çalışmanız, istediğiniz noktaya daha hızlı ve profesyonel bir yolculuk yapmanızı sağlayacaktır.