iF
iF

Dijital Pazarlamanın 4 Temel Adımı

Dijital Pazarlamanın 4 Temel Adımı

Marka bilinirliliği, kampanya ve etkinlik düzenleme, satış arttırma gibi faaliyetleri gerçekleştirmek için internette yapılan her türlü pazarlama aksiyonuna dijital pazarlama denir.

Dijital pazarlamanın doğru bir şekilde yapılması ve istenen geri dönüşü sağlayabilmesi için şu 4 adım çok önemlidir.

1- Acquire: Dijital pazarlamanın ilk adımı markanızın verdiği ürün veya hizmetin bulunabilir olmasıdır. Hedef kitlenizi web sitenize çekebilmeniz için yapacağınız bazı çalışmalar vardır. Bunlar; arama motoru optimizasyonu (SEO), arama motoru reklamları (PPC), e-mail marketing, sosyal medya pazarlaması (social media marketing), gelir ortaklığı (affiliate marketing), interaktif karşılaştırma (interactive comparison), reklam ortaklığı (advertising partnership), viral pazarlama, içerik üretme, online PR, RSS, influencer marketing, inbound marketing gibi konulardır.

2- Convert: Markanızın sağladığı ürün veya hizmetin sunulduğu web siteye müşteriniz geldi. Hedefinize ulaşmanızı sağlayacak aktivite, sitenizde satış yapılması mı? Sitenizdeki haber ve yazıların okunması mı? Bu soruların cevabını kullanılabilirlik ve erişilebilirlik (usability&accessibility), müşteri karar destek mekanizmasının güçlendirilmesi (customer decision support), içerik yönetimi, kişiselleştirme, e-posta pazarlama, ödeme seçeneklerinin çoğaltılması ve güvenli hale getirilmesi, site içindeki aramanın iyileştirilmesi, convert adımında yapılması gereken çalışmaların bir kısmıdır.

3- Measure&Optimize: Bu adımda yaptığınız analizler ile nerede yanlış nerede doğru yaptığınızı anlayacak, rakiplerinize göre iyi ve kötü olduğunuz noktaları görecek ve sitenizin performansı için yeni stratejiler geliştirmeniz gereken noktaları saptayacaksınız. Verimli bir analiz yapabilmek için, online anketler ile müşterilerinizin isteklerini öğrenmeli, kullanılabilirlik testleri uygulamalısınız. A/B testler ve çok değişkenli testlere de analizinizde yer vermelisiniz.

4- Retain&Grow: Son adım ise gerçek ve potansiyel müşterilerinizi memnun etmek ve marka fanatikleriniz haline getirmektedir. Bunun için yapabilecekleriniz iyi bir müşteri hizmeti sunma, e-posta pazarlaması, kişiselleştirme gibi çalışmalar.

Dijital pazarlama doğru yapıldığı takdirde markanıza birçok artı katacak bir pazarlama yöntemidir. Markanızı en az sizin kadar iyi anlayacak ve benimseyecek bir dijital ajans ile çalışmanız markanız açısından daha profesyonel bir imaj çizilmesine yardımcı olacaktır.