iF
iF

Dijital Ajans Nedir?

Dijital Ajans Nedir?

 

Dijital Ajans Nedir?

 

                Dijital kullanım alanlarının hızla artması ile birlikte, reklam ajansları bünyesinde ya da ayrıyeten hizmet sunan dijital ajanslar ve dijital reklam alanlarının kullanımı artmıştır. Günümüzde yaygın bir şekilde ihtiyaç duyulan dijital reklam alanları için, profesyonel ve uzman ekipler ile birlikte daha fazla süreli olarak faaliyet göstermeye başlanmıştır. Ülke genelinde birçok büyük şehirde Reklam Ajansları ve dijital ajanslar kurulmuştur.  Dijital seçenekler, anlık görsel ve kısa film, alternatif video tasarımlarından oluşturulmaktadır. Reklam ajansları daha çok televizyon, gazete, dergi, billboard gibi alanlarda üretim faaliyeti gösterirken dijital ajanslar bunun yanı sıra, mobil hizmetler de sunmaktadır. Buna göre, bir cep telefonu aracılığıyla girilen sitelerde dahi gösterilen anlık reklamları gösterebilmek mümkün, tamamen mobil uyumlu avantajlar ile sadece bilgisayarlarda değil artık cep telefonlarında da aktif olarak kullanılabilmektedir. Aynı zamanda reklam ajanslarının yaptıkları işlemler daha çok bütçe gerektirebilmektedir. Dijital alanlarda bu rakamlar daha düşük sayılarla ifade edilebilir. Dijital ajansların, henüz yeni olmalarına rağmen daha çok tercih edilmelerinin sebeplerinden birisi uygun fiyatlarla olmasıdır diyebiliriz. Son fark ise normal ajansların kısıtlı alanlara hükmetmelerine karşın dijital alanların coğrafya gözetmeksizin dijital anlamda farklı platformlarda hareket alanları bulmasıdır. 2010'lu yıllardan itibaren dijital ajans seçenekleri, normal reklam ajans yapılarından farklı olarak önce Avrupa ve ABD merkezli olmak üzere Türkiye'de de inşa edilmeye başlandı. Normal reklam çeşitlerinden tamamen farklı bir yöntemle çalışan dijital ajans seçenekleri ile ürün sahipleri daha geniş bir alana yayılma fırsatı da buldu. Adından da anlaşılacağı üzere dijital ajanslar dijital platformlarda yer alan reklamlardan sorumlu kurumlardır. Merkezi alanlarının başında insanların yoğunluklu olarak kullandığı Facebook, Twitter, İnstagram gibi sosyal medya alanları yer alır.

 

Dijital Reklam Ajansları Ne Yapar?

 

            Dijital ajanslar işlemlerine başlamadan önce ilk etapta, sunacağı hizmet için sorumlu olan kişi ya da firmanın iş modelini, devamında hedef kitlesini doğru olarak anlar. Hedef kitlenin hangi zaman aralığında ve hangi mecralarda olduğu konusunda analizler yapar, ilgili hedef kitlenin hangi mecrada daha çok etkileşim getireceği konusunda araştırma yapar ve yaptığı analizler sonucuna göre, dijital pazarlama stratejisini oluşturur. Dijital reklam ajansları, oluşturduğu dijital pazarlama stratejisinde doğru planlamayı çıkarır ve uygulamaya geçirir. Planın uygulanma aşamasında, pazarlama bütçesinin verimli bir şekilde yönetilmesini sağlar. Yapılan reklam çalışmaları üzerinden dönüşüm oranları ve hedefleri anlık takiplerle kontrol ederek yönetir.

             Hizmetlerin başında mail yolu ile bilgilendirme ve tanıtım gelmektedir. Yeni sunulan bir ürünün reklamı ilgili firmalara tanıtıcı mailler olarak atılır. Bu mailin içeriği, şirketin tanıtımıdır aynı zamanda. Site trafik analizi de verilen hizmetlerden bir diğerini oluşturur. Buna göre bir ay içerisinde söz konusu e-ticaret ve marka sitelerine kaç ziyaretçinin giriş yaptığına, sayılarda artış ya da düşüş yaşandığına dair raporlar hazırlanması gibi ek işler de dijital ajansların yaptığı işlemler arasında gösterilir. İçerik pazarlaması yapmak ve bunları dijital ortama aktarmak da dijital ajanların yaptığı işlemlerin içerisinde yer alır.

 

 

Doğru Dijital Ajans Nasıl Seçilir?

 

        Firmanızın dijital medya kanallarının yönetimi için, dijital ajanslar ile çalışmanız marka değerinize sağlayacağınız önemli faydalardandır. Alanında uzman kişiler tarafından yapılan yönetim, stratejik anlamda oluşturduğunuz hedeflere ulaşmanızı mümkün kılacaktır.

        Doğru dijital ajansa ulaşılabilmesi bu aşamada oldukça önemlidir. Dijital ajans seçiminde önemli olan konu, ulaşmak istediğiniz hedefin belirlenmiş olması gereklidir. Akabinde ulaşmak istediğiniz hedefleriniz için oluşturacağınız bütçeyi doğru belirlemelisiniz. Dijital reklam ajanslarından aldığınız destekte, elverişli dönüşüm için belirleyeceğiniz bütçe son derece önemlidir. Bunun yanı sıra, çalıştığınız dijital ajansın doğru seçilmiş olmaması bütçeniz ve zamanınız için olumsuz sonuç getirecektir bununla orantılı olarak, büyüme hedefinizde olumsuz etkilenecektir. Seçeceğiniz dijital ajansın, gelişmeleri takip ediyor olması ve gelişmeleri çalışmalarına uyarlıyor olması, vizyoner bakış açısına sahip olması, alanında uzman profesyonel ekibi ile çalışıyor olması gerekir. Ajans seçiminizi verilen bu bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilirsiniz. Çalışacağınız dijital ajansın, referanslarını inceleme şansınız olursa referansları inceleyerek karar veriyor olmanız da son derece fayda sağlayacaktır.