iF
iF

Başarılı Bir Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Olur?

Başarılı Bir Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Olur?

Sosyal medya her geçen gün biraz daha gelişen ve genişleyen bir mecra haline geldi. Markanız için pazarlama planlaması yaparken göz önünde bulundurmanız gereken en önemli noktalardan biri de hiç şüphe yok ki sosyal medya stratejinizdir. Sosyal medya stratejinizi başlangıç aşamasında markanıza ve amacınıza uygun bir şekilde oluşturduğunuzda daha işin başında size çok katkı sağlayacaktır.

Başarılı bir sosyal medya stratejisi geliştirmek için şu adımları takip edebilirsiniz.

1- Sosyal medya kanalları sayesinde ne elde etmek istiyorsunuz?

Sosyal medya stratejinizi oluşturmadan önce hedeflerinizi net bir şekilde belirlemeniz oldukça önemli. Beklentileriniz nelerdir? Marka bilinirliği, satışları arttırmak, müşterilerle iletişime geçmek gibi. Hedefinizi baştan belirlemeniz stratejinizin daha güçlü temeller üzerine kurulmasına ve gideceğiniz yolda sizi motive etmesine sebep olacaktır.

2- Sizi ve markanızı anlayan bir ajans veya içerik yöneticisi ile çalışın.

Hedefinizi belirledikten sonra stratejinizi oluşturmanız için en önemli nokta, markanız ve vermek istediğiniz mesaj ile bağlantılı içerikler üretebilmektedir. Markanızı yansıtan içerikler üretemezseniz hedef kitlenize ulaşamazsınız. Önce markanızın müşterileriniz gözünde değer kazanmasını sağlamalı daha sonra da müşterilerinizin isteklerine kulak vermelisiniz. Bunun için en doğru tercih, markanızın vermek istediği mesajı anlayan bir ajans ile çalışmaktır. İşleriniz daha profesyonel bir yol ile yürütülmeye başlar.

3- Uygulanabilir ve esnek bir strateji oluşturun.

Stratejinizi oluşturdunuz fakat bu kadar değil. Stratejinizin uygulanabilir olması, müşteri geri dönüşlerine bağlı olarak değişime uygun esnekliğe sahip olması gerekmektedir. 

4- Hitap etmek istediğiniz hedef kitle aralığı nedir?

Sosyal medya dipsiz bir kuyu olduğu için her kitleden müşteriye ulaşmanız mümkündür. Fakat asıl olan markanız veya sunduğunuz hizmet ile ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin kim olduğudur. Hitap etmek istediğiniz hedef kitleyi tespit ettiğinizde işinize yaramayan alanlar da vakit harcamaz ve hedef kitlenizin vakit harcadığı mecralarda etkinlik gösterirsiniz.

5- Sabırlı olmalısınız.

Sosyal medya stratejiniz en başta hazırladığınız hali ile kalmayacaktır. Değişen ve gelişen dijital çağda, güncel olaylardan da etkilenerek değişim gösterebilmektedir. Bu yüzden stratejiniz her daim canlı ve esnek kalmayı başarmalıdır. Bir sosyal platformda istenilen etkiyi almak için birçok kampanya, paylaşım vb. deneyimlemeniz ve bunlara gelen geri dönüşlere göre de stratejinize yön vermeniz gerekmektedir. Bu zaman dilimi bazen haftalar bazen ise aylar sürebilir. Sabırlı olun.

6- Aynı anda birden fazla platformda etkinlik kazanmaya çalışmayın.

Sosyal medyada her platform kendi başına bir pazarlama kanalıdır ve hepsinde aynı anda etkinlik sağlamaya çalışmak için geniş bir strateji ve eylem planı oluşturmak gerekmektedir. Bunun için ilk başta tek bir platforma yönelerek, ölçüle bilirliği kolay olan, basit ve anlaşılır hedefler koyun.

7- Sosyal medya politikanızı belirleyin.

Sosyal medya hatalarınızı geri almanızın pek de mümkün olmadığı bir alan. En başta müşterilerinize hitap şeklinizi, etkileşim tarzınızı, sevecen mi yoksa resmi mi yaklaşacağınızı belirlemeniz bazı riskleri ortadan kaldırmanıza yardımcı olacaktır.

8- Hangi platformun size hitap ettiğine karar verin.

Sosyal medya da her platformun kendisine has bir iletişim tarzı ve kullanıcı kitlesi bulunmakta. Markanızın mesajlarını en iyi şekilde hangi platformun vereceğine karar verip o platform üzerinde etkinlik kurmanız alacağınız etkileşim açısından oldukça önemlidir.

9- Canlı olun.

Sosyal medyada kalıcı olmak istiyorsanız şunu unutmamalısınız. Elinizde platform yani markanıza ait sayfa yeni doğmuş bir bebek gibi sizin bakımınıza ihtiyaç duymaktadır. Onun büyümesini istiyorsanız sürekli olarak ona ilgi göstermeli, amacınıza yönelik üretken paylaşımlarda bulunmalısınız. 

10- İlgi çekici paylaşımlar yapın.

Yaptığınız paylaşımların ilgi çekici olması alacağınız etkileşim oranını oldukça etkileyecektir. Size hiç reklam içerikli paylaşımlar yapmayın demiyoruz elbette ama bunları olabildiğince asgari de tutmaya çalışın.

11- Planlı olun.

Sosyal medya stratejinize bağlı olarak planlarınızı birkaç hafta öncesinden hazırlayın. Bu hem diğer günler size zaman kazandıracaktır hem de her günün planını o gün yapmak zorunda olmanın gerginliği olmayacaktır. Ayrıca yapacağınız paylaşımları kullandığınız platformlarda zamanlayıcıya ayarlamanız olası bir durumda işinizin aksamamasını sağlayacaktır.

12- Hedef kitlenizin dikkatini çekin.

Markanız ile verdiğiniz hizmet ne olursa olsun hedef kitlenizin bu konu hakkında ne tür paylaşımlar yaptıklarını, etkileşimler verdiklerini iyi değerlendirmeli ve onlar ile aynı dilden konuşmalısınız.

13- Doğal ve gerçekçi olun.

Zorlama samimiyet veya resmiyetten uzak durun. Gerçekçi ve basit stratejiler belirleyin. Stratejileriniz kısa ve etkileşim alacak türden olsun.

14- Paylaşımlarınızın kalitesine özen gösterin.

Sosyal medyada yaptığınız paylaşımlar kaliteli ve takipçiyi aktif bir müşteri haline getirecek cinsten olsun. Takipçilerinizin dikkatini çekip, onları aktif müşteriler haline getirdiğiniz de sizi çevresi ile paylaşacak ve size potansiyel müşteriler kazandıracaktır.

15- Hedef kitlenizin dilinden anlayın.

Tüm bu adımların başarı ile gerçekleşebilmesi için önemli olan nokta hedef kitlenizi ne kadar iyi anladığınızdır. Hedef kitlenizi ne kadar iyi anlar, onların sevdikleri, takip ettikleri, vakit harcadıkları konuları bulursanız sizde onların dilinden konuşmaya başlarsınız. Böylece planlanan stratejiniz işe yarar ve dikkat çekmeye başlarsınız.  

Sosyal medya stratejiniz doğru belirlendiği takdirde markanıza birçok artı katacak bir yöntemidir. Markanızı en az sizin kadar iyi anlayacak ve benimseyecek bir dijital ajans ile çalışmanız markanız açısından daha profesyonel bir imaj çizilmesine yardımcı olacaktır.